top of page

ב- 2015 ננסה דברים חדשים ונגשים חלומות!

מאת: Shai Tsabari

כמה פעמים מצאתם את עצמכם בוהים בסרטוני אקסטרים מרחבי העולם המפורסמים ברשתות החברתיות?

צניחה חופשית הצנחניה

אנשים קופצים מבניינים, גשרים, צוקים, כדורים פורחים, מטוסים, מסוקים, משתמשים בחליפות מיוחדות, עושים תרגילים מדהימים ובסוף נוחתים בשלום.. כמה פעמים אמרתם לעצמכם "יום אחד אני אעשה את זה!", ואז המשכתם בחייכם הרגילים?.. המשותף לכל אותם אנשים - שהם בדיוק כמוכם! אנשים רגילים שפשוט יום אחד החליטו 'ללכת על זה' ולא לפחד יותר. להגשים לעצמם את החלום.

אם תמשיכו לקרוא ולא תתעצלו נגלה לכם את הסוד, איך מתחילים בהגשמת החלום.

בשנים האחרונות מתפתחים ותופסים תאוצה עוד ועוד ענפי ספורט אקסטרים, כולם נגזרת של ספורט אחד- צניחה חופשית.

B.A.S.E Jumping - 'קפיצת בסיס': ספורט זה שתרגומו לעברית שגוי מאחר והכוונה אינה ל'בסיס' אלא ראשי התיבות של העצמים מהם יש לקפוץ לפני שתוכלו לקבל את התואר B.A.S.E Jumpers.

  • B - Building - קפיצה מבניינים

  • A - Antenna - קפיצה מאנטנות

  • S - Span - קפיצה מגשרים

  • E - Earth - קפיצה מצוקים

ספורט זה נחשב לקיצוני במיוחד מאחר והקפיצה מתבצעת מעצמים נמוכים מאוד בהשוואה לצניחה חופשית ממטוס.

חשוב לדעת שענף ספורט זה אינו חוקי ברוב מדינות העולם וישנם אתרים ספציפיים המאושרים לקפיצות מסוג זה. לפני שתוכלו להרשם לקורס 'בייס' ולקפוץ ממקומות מומלץ מאוד לצבור ניסיון של לפחות 200 צניחות חופשיות, כדי להתאמן על תפעול מהיר של המצנח ונחיתות מדוייקות.

התרשמו מקפיצות BASE המתבצעות מגשר וכדור פורח-

Wingsuit - טיסה בחליפת כנף: עוד ענף ספורט שמתפתח עוד ועוד הוא טיסה בחליפת כנפיים "חליפת סנאי". חליפות מיוחדות אלה מאפשרות לצנחן להגדיל באופן משמעותי את משך הנפילה החופשית ולייצר טיסה אופקית קדימה כמו מטוס. צנחנים מנוסים מהקופצים ממטוס בגובה 13,000 רגל יכולים לטוס במשך מספר דקות למרחקים ארוכים.

טיסה בחליפת כנפיים דורשת מהצנחן (טייס) ניסיון רב, מיומנות ושליטה טובה בגוף בכדי להפיק את המירב מהחליפה. לפני שתוכלו ללמוד לטוס בחליפה כזו עליכם לצבור ניסיון של למעלה מ- 200 צניחות חופשיות, ולאחר מכן לעבור קורס עם מדריך חליפת כנפיים מוסמך. בסרטון הבא שיא העולם (22/09/2012) ביצירת מבנה המורכב מ-100 טייסי חליפת כנפיים:

אם עד עכשיו אתם מרגישים שקטן עליכם ואתם הולכים על זה, אז למה לא לשלב בין השניים?

Proximity Wingsuit Base Jumping- ענף ספורט זה משלב קפיצת 'בסיס' וטיסה בחליפת כנפיים המתבצעת קרוב מאוד לקרקע מעל עצים, בין נקיקים וקרוב מאוד לצוקים. תראו-

אז מה בעצם הסוד? אל תמתינו, אם יש משהו שאתם רוצים וחולמים? סמנו אותו כמטרה לשנה החדשה ותתחילו להתקדם כי אין לכם זמן לבזבז.

הצעד הראשון שעליכם לעשות כדי להגשים את החלום לעוף הוא להרשם לקורס צניחה חופשית AFF, קורס שילמד אתכם את הבסיס לצניחה חופשית ויתן לכם את כל הכלים שאיתם תוכלו לקפוץ עם חברים ממטוס, לצבור ניסיון ולהחליט על המשך הדרך והיעדים החדשים שלכם לשנה הבאה.

הכותב: שי צברי, מדריך צניחה בכיר במועדון "הצנחניה" ובוחן מטעם האיגוד הישראלי לצניחה חופשית וה- USPA האמריקאי. לשי ניסיון רב כמדריך צניחה חופשית, טייס חליפת כנפיים וקופץ B.A.S.E (קפיצת בסיס). שי ייצג את ישראל באליפויות העולם בצניחה חופשית בקטגורית ניהוג חופה.

פרסומים נבחרים
פרסומים אחרונים
תגיות
חברתי
  • Twitter App Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ App Icon
  • Instagram App Icon
  • YouTube Classic
bottom of page